Egy amatőr triatlonos élete

Egy amatőr triatlonos élete

Shimano 105 Stages gen 2

2017. szeptember 06. - Norbert Kocsis

Már említettem korábban, hogy nekem a teljesítménymérő jobban bevált a felkészülés során, mint a teljesítmeny diagnosztika, amit utoljára 2014 decemberben csináltunk mindketten. Ehhez az is hozzájárult, hogy Adri diagnosztikáját sajnos elrontották, túl magas volt a kezdő sebesség a futás diagnosztikán, emiatt az egész mérés értelmét veszítette. Persze mindenkinek más a tapasztalata, és ez itt most a használt felszerelésről fog szólni. 

Kerékpáron Stages Gen 2 teljesítmény mérőt használok egy Shimano 105 karra szerelve. Azért választottam ezt a típust, mert 2016-ban ez volt árban az elérhető, könnyű, és mind az országuti, mind pedig az időfutam kerékpáron tudom használni. Az átszerelés maximum 5 perc kalibrálással együtt.

img_1860.JPG

A használata valóban egyszerű, és konzisztens adatokat ad, igaz más típussal nem tudom összehasonlítani, hogy mennyi lehet az eltérés mondjuk egy Power2max-hoz képest. Zero reset-et hetente, vagy minden hosszabb tekerés előtt elvégzem, de az valóban csak max 1 perc. A kart függőlegesen lefelé kell állítani és vagy telefonon az app-on keresztül, vagy a Polar M450 órával 3 gombnyomás után kész is.

Eredetileg ANT+ órával akartam használni, de mind a Bryton 310-es mind a Garmin 310XT órám gyakran elvesztette a jelet. Az ANT+ jeladó gyenge, típus hiba. Ezzel az edzéstervezés enyhén nehézzé is vált. Országutin még nem volt akkora a gond, csak néha-néha ment el a jel, a TT-n viszont szinte állandóan, fél perces on-off volt a jelátvitel. Már vissza is akartam küldeni, mert így nem lehet készülni, de meg akartam spórolni magamnak a postázgatast, 3 hét erőmérő nélkül, stb. problémákat. Kipróbáltam egy polar V800-as órával ezek után szerencsére, ahol bluetooth a jelátvitel és ami még a karomon sem vesztette el a jelet! Másnap este a kezemben volt a Polar M450 bringás óra. Azóta szép a világ, oda rakom a fejegységet, ahova akarom, nincs jel vesztés, nincsnek kiugró értékek. Juhú! Egyedül macskakövön – ami elég sok van Berlinben – áll be néha állandó 43-ra a pedálfordulat, igaz, ott úgy pattogok én is a bicajon, hogy leolvasni is alig lehet...

Hátránya még a csak bal oldali mérés, de mivel nem tudok róla, hogy bármilyen ortopédiai problémám, jelentős asszimmetriám lenne, ez talán kevésbé okoz gondot. Meg ha Froome-nak elég, akkor talán nekem is :) .

Az elemet nem kell szerencsére sűrűn cserélni és eddig beázni sem ázott be. Olyan 100 órát bír egy hagyományos CR2032-es elemmel, a csere meg maximum 1 perc.

Jelenleg nem venném meg újra, hiába megbízható eddig. Valószínű egy shimano középcsapággyal kompatibilis Rotor 3d24 Power2 max S vagy NG lenne most a befutó. Amíg működik, addig viszont marad.

A bejegyzés trackback címe:

https://triatlonparos.blog.hu/api/trackback/id/tr2312805012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása